Fotoprzewodnik, czyli co warto zobaczyć w Warszawie

IMG_7266

Dzisiaj będzie mało słów a więcej zdjęć. Przekonałam się, że zdecydowanie lepiej mi się jednak pisze o miejscach mniej mi znanych, może egzotycznych, w których zadziwiają mnie ludzie, architektura, do pobytu w których choć trochę się przygotowuję. Dlatego pokażę obrazem to co być może ktoś inny zdecydowanie lepiej ubrałby w słowa.

Centrum Nauki Kopernik

Nie wiem czemu od początku zagnieździła mi się w nazwie muzeum a nie centrum nauki. A z muzeum Kopernik nie ma nic wspólnego, przynajmniej nie z polskim tego słowa znaczeniu. Padał deszcz, więc w Koperniku czekała na mnie ogromna kolejka. Na szczęście można już kupować bilety on-line (niestety trzeba to zrobić co najmniej dzień wcześniej) i odebrać bilet o umówionej godzinie. W ten sposób można uniknąć kolejki i mieć pewność, że uda nam się wejść. Gdy ja przyszłam szybko okazało się, że przestali wpuszczać nowe osoby ze względu na zbyt dużo osób w środku. Mi się udało, załapałam się na bilet grupowy, którego ktoś nie odebrał.
W Koperniku każdego czeka masa zabawy. Frajdę będą miały nie tylko dzieci. Można puścić własny balon, puszczać bańki mydlane, na specjalnej platformie poczuć trzęsienie ziemi, ale też sprawdzić jak oszukują nas zmysły, sprawdzić jak podnosi się nasze ciśnienie w stresie i wiele innych. Fajna rozrywka na cały dzień.

A tak narysował mnie robot… Ponoć tak właśnie wyglądam… wektorowo…

IMG_1579

IMG_1573

A na tej kabinie była tabliczka z informacją, że eksponat dotyczy seksu. Odwiedzający? Same dzieci.

IMG_1585

IMG_1572

Ulica Próżna

Jest to jedyna ulica obustronnie ocalała z warszawskiego getta. Ma żydowski charakter i warto zobaczyć ją zanim zostanie całkowicie odnowiona, tak jak już się stało z przeciwległą stroną ulicy.

IMG_1482 IMG_1479

Pałac Kultury i Nauki

IMG_6869

Rynek Starego Miasta

IMG_7157

Muzeum Sztuki Współczesnej

IMG_1567

IMG_1566

IMG_1562

IMG_1561

IMG_1553

IMG_1552

Rzeźba „(Hakuna Matata) Tak się składa, że jesteśmy ludźmi”.  Do jej stworzenia zostały użyte dolary Zimbabwe (ZWR). Ze względu na hiperinflację banknoty szybko tracą swoją wartość i trzeba je zastępować wyższymi nominałami. W 2009 roku wprowadzono banknot o nominale… 100 trylionów ZWR. Autor rzeźby, Phinthong, wymienił 5000 euro (choć wymiana ZWR na inną walutę jest nielegalna) i z czasem zebrał banknoty niezbędne do tej rzeźby.

IMG_1550

IMG_1549

Zamek Królewski

IMG_7094

Fontanna Multimedialna

Uwierzycie, że te obrazy stworzone są za pomocą laseru na kropelkach wody?

IMG_7259

IMG_7240

IMG_7236

IMG_7277

IMG_7218

IMG_7207

IMG_7267

IMG_7234

IMG_7265

 

 

Znalazłeś w tym artykule przydatne informację? A może czegoś Ci w nim zabrakło? Zostaw komentarz, Twoja opinia pomoże mi lepiej dostosować i rozwijać artykuły zawarte na blogu.

Chcesz na bieżąco wiedzieć co się ciekawego dzieje? Dołącz do fanów bloga na facebook’u

Skomentuj

